Будова контактної мережі

ПРОФЕСІЯ "Електромонтер контактної 

мережі"


Картинки по запросу электромонтер контактной сети ржд


Історичні данні
Залізниця – комплексне транспортне підприємство, що має всі технічні засоби для перевезення пасажирів і вантажів. Професія «електромонтер контактної мережі» пов‘язана з появою залізниць.
Днем народження електричної тяги прийнято вважати 31 травня 1879 року, коли на промисловій виставці в Берліні демонструвалась перша залізнична дорога довжиною 300 метрів, побудована Вернером Сіменсом. Електровоз нагадував сучасний електрокар, який приводився в рух електродвигуном потужністю 9,6 кВт ( 13 к.с.). Електричний струм напругою 160 В передавався до двигуна по окремій контактній рейці, зворотнім дротом слугувала рейка по якій рухався електропотяг і три маленьких вагончики зі швидкістю 7 км за годину. Вагончики вміщували 18 пасажирів.
У той же час 1879р була пущена внутрішньо заводська мережа електричної залізничної дороги довжиною 2 км на текстильній фабриці Дюшель – Фурьє в Франції.
У 1880 році в Росії Ф.А.Пироцькому вдалося електричним струмом привести в дію великий вагон, який вміщував 40 пасажирів. 16 травня 1881 року було відкрито пасажирський рух на першій міській електричній дорозі Берлін Ліхтервельд.
Спочатку електрична тяга використовувалась на міських трамвайних коліях та промислових підприємствах, особливо на вугільних копальнях. Але дуже швидко з‘ясували, що вона відмінна на перегонах, тунельних відрізках залізничних доріг, а також в приміському русі. Після першої світової війни до електрифікації залізничних доріг приєднується багато країн. Електрична тяга починає вводитись на магістральних лініях з великою щільністю руху. В Росії проекти електрифікації залізничних доріг були уже до першої світової війни С. Петербург Оранієнбаум, але війна не дала завершити цю справу. І тільки 1926 р було відкрито рух електропотягів поміж Баку та нафтовидобутком Сабучі. 16 серпня 1932 року вступила до ладу перша електрифікована ділянка Хамурі-Зестафані.
На теперішній час загальна довжина електрифікованих залізничних доріг у всьому світі сягає більше 200 тис. км, що складає приблизно 20% від загальної їх довжини. Техніка на залізниці за час існування змінилась таким чином, що тільки залишився принцип її дії. Обертання вісей локомотива приводиться в дію від електротягових двигунів, які використовують електричну енергію електростанцій.
Ця енергія підводиться до залізничної дороги по високовольтним мережам електропередачі, до електрорухомого складу по контактній мережі. Зворотнім ланцюгом слугує рейка та земля. Використовують три різних типи електричної тяги – постійного струму, змінного струму зниженої частоти та змінного струму стандартної частоти 50Гц. Задачі системи тягового енергозабезпечення – забезпечити ефективну роботу електрорухомого складу з мінімальними втратами електричної енергії і при можливості зменшення витрат на споруди та обслуговування підстанцій контактної мережі, та ліній електропередачі. Електрифікація наших залізниць дає дуже велику економію паливно-енергетичних ресурсів. Всі мабуть добре знають що з часом нафти та нафтопродуктів стає все менш і менш, тому ми та наші нащадки повинні зробити все щоб знайти такі енергозберігаючі технології, щоб наша Держава була розвинута і була незалежна не від кого. А для того щоб це все відбулося ми повинні навчити наших учнів вміло використовувати та впроваджувати нові технології у виробництво.
Зміст робіт. Проводить планово-запобіжний ремонт контактної мережі, сезонне регулювання проводів. Встановлює і замінює опори, консолі, кронштейн, фіксатори, секційні ізолятори і деталі підвіски. Перемикає роз’єднувачі контактної мережі. Здійснює монтаж і демонтаж обладнання контактної мережі. Контролює знос проводів. Готує заміси бетону, риє котловани під опори на відповідальних трамвайних і тролейбусних магістралях і на будівельних майданчиках із забезпеченням зміцнення котлованів і захистом підземних споруд. Встановлює і монтує апаратуру з дистанційним керуванням, веде її налагоджування і регулювання.
Приклади робіт. Перевірка опору контуру заземлення. Замірювання зносу та сезонне регулювання контактних проводів на трамвайних і тролейбусних лініях. Перевірка на опорах, фундаментах опор опорів та витікань струму. Перемикання роз‘єднувачів контактної мережі в межах дистанції, що обслуговується, та у прилеглій. Заготівля і натягування поперечних тросів. Огляд ліній відсмоктуючої та живильної, повітряних ліній, які перетинають контактну мережу, консольних фіксаторних стояків, траверсів зі штирями для хвилеводів.
Повинен знати: технічні норми експлуатації, методи регулювання і схему живлення контактної мережі; допуски і норми, що вживаються при експлуатації і ремонті контактної мережі; роботу тягових підстанцій; пристрій, принцип дії і схему апаратури дистанційного керування на мережах і підстанціях; причини пошкоджень, несправностей контактної мережі, способи їх попередження і усунення.
Професія електромонтера контактної мережі є однією з самих перспективних у нашій країні. Від безперервної роботи електроприладів в багатому залежить ефективність будь – якого ефективного промислового об‘єкту. Професійні навики електромонтера дуже корисні в повсякденному житті.
Електромонтерам контактної мережі приходиться часто виконувати різні слюсарні та збірні операції.
Тому робітники повинні чітко знати привила техніки безпеки при проведенні цих робіт, вміти організувати небезпечне виконання різних операцій.
До ПРОФЕСІЙНО ВАЖЛИВИХ ЯКОСТЕЙ електромонтера можна віднести зосередженість, наполегливість і терпіння. Йому необхідні ретельність, уважність,охайність, точність, гарне логічне мислення, уміння концентрувати увагу.
ВІД ЕЛЕКТРОМОНТЕРА ВИМАГАЄТЬСЯ добра зорово-моторна координація, добре розвинені відчуття дрібних м’язів пальців рук, точність сприймання, розвинуте абстрактно – логічне мислення. Він повинен мати добру оперативну пам’ять, зосереджену увагу. Цю професію не можна обирати людині з холеричним типом темпераменту.
ІЗ ШКІЛЬНИХ ПРЕДМЕТІВ необхідними для оволодіння професією електромонтера є: фізика, математика, навички креслення, праця. Не можна забувати про те, що успіх в діяльності здебільшого визначається схильністю людини до роботи з електротехнікою.
МЕДИЧНІ ПРОТИПОКАЗАННЯ: працювати за цією спеціальністю протипоказано людям із захворюваннями нервової системи, хронічними психічними захворюваннями, людям з поганим зором і слухом.
ПРОФЕСІЯ   ЕЛЕКТРОМОНТЕР  КМ



ПРАВИЛА  ЕЛЕКТРОБЕЗПЕКИ  НА  ЗАЛІЗНИЦЯХ





ВІДЕО  ДО  ТЕМИ  "КОНТАКТНА  МЕРЕЖА  

ЕЛЕКТРИФІКОВАНИХ  ЗАЛІЗНИЦЬ"




КОНТАКТНА  МЕРЕЖА



ВІДЕО  ДО  ТЕМИ  "ТЕХНІЧНЕ  ОБСЛУГОВУВАННЯ 

 КОНТАКТНОЇ  МЕРЕЖІ"







ВІДЕО  ДО  ТЕМИ   "ЗАМІНА  СЕКЦІЙНОГО  ІЗОЛЯТОРА"



ВІДЕО  ДО  ТЕМИ   "РОЗКОЧУВАННЯ  КОНТАКТНОГО  ПРОВОДУ"




ВІДЕО  ДО  ТЕМИ  "УСТАНОВКА  ОПОРИ  
КОНТАКТНОЇ  МЕРЕЖІ"



ПРЕЗЕНТАЦІЇ












Завдання   для  учнів

1. Завдання  з  теми "Тягові  підстанції"

2. Тест  на  тему «Роботи з  ізолюючих знімних  вишок»

3.Тест  на  тему "Фіксатори"

4. Бліц-опитування на  тему "Жорсткі та гнучкі  поперечини"

1.Скільки  колій  можуть   перекривати  гнучкі  поперечини?

2. Всі  троси  гнучкої  поперечини  можуть бути ізольовані  від  опор, на  яких  вони  кріпляться.  Як  називається така  поперечина?

3. Як  називають  верхні  троси  гнучкої  поперечини?

4.Які  переваги  ізольованої  гнучкої  поперечини?
                         
5. Як  називається поперечина,  якщо  ізолятори  включають тільки  в  нижній  фіксуючий трос?


6.Які  троси  монтують  нижче поперечних  несучих  тросів?
    
7. Які  провода  застосовують   в якості фіксуючих тросів?
               
8.Як  ще  називають  жорсткі  поперечини?

9.Яку   довжину можуть мати  жорсткі  поперечини,  в  залежності  від  кількості  колій?


10. Скільки   колій  може  перекривати  жорстка  поперечина?

11.Як  позначають  жорстку  поперечину?

12. Яке позначення  буде  мати  жорстка  поперечина, якщо  на  ній буде  встановлені  прожектори  для  освітлення?

13. Як  з’єднують  з  залізобетонними  стойками  жорстку  поперечину?
   
14. Як кріплять  несучі троси напівкомпенсованих  підвісок  до  жорстких  поперечин?

15. А на  перехідних  опорах  і  біля повітряних  стрілок  використовують…


5. Тема "Категорії   робіт"







7. Завдання тему "Контактна  підвіска"

8.Тестові  завдання на  тему: "Ізолятори"


1.Які  ізолятори  розрізняють  за  матеріалом  конструкції:
А)Фарфорові,полімерні,консольні
Б)Скляні,тарілчасті, стержневі
В)Полімерні, скляні, фарфорові
2.Що відноситься до основних  елементів тарілчастого  ізолятора?
А)Шапка, юбка,ізолююча  деталь,серьга, металевий стержень
Б) ізолююча  деталь, серьга ,шапка з  муфтою
В) Шапка, ізолююча  деталь, серьга, металевий стержень,
пестик, тарілка
3.Розшифруйте  стержневий ізолятор ФСФ 70-3,3:
А) Фіксаторний стержневий фарфоровий 70 кН, 3,3 кВ
Б)Фарфоровий стержневий ізолятор 70 кН, 25 кВ
В) Фарфоровий стержневий ізолятор  70 кН, 3,3 кВ
4. Що відноситься  до  основних  елементів  стержневого  ізолятора?
А) фарфоровий  стержень, юбка, шапка з вушком
Б) серга, юбка, шапка з вушком, фарфоровий  стержень
В)Ізолююча  деталь, серга, шапка з муфтою, пестик
5. Для  чого  служать  ізолятори:
А) для механічного  кріплення  проводів  і  конструкці які
 перебувають  під  напругою
Б) для  електричної  ізоляції  від  заземлених  конструкцій
В) для утримування контактного провода в правильному  положенні


9. Завдання  на  тему "Рейкова  мережа"

                       Знайти  відповідність

Іскровий                                                      зєднувач 
Дросель                                                        мережа
Рейкова                                                         стик
Ізолюючий                                                    проміжок
Стиковий                                                      трансформатор

10. Тестові  завдання на тему: "Іскровий  проміжок"
1.Де  встановлюють  іскровий  проміжок?
А) на  опорах,  опір  яких   менше  100  Ом         Б)  на  всіх  опорах            В) на  опорах  з  роговим  розрядником        Г)   на  опорах  з  секційним  розєднувачем

2.Що  служить  ізолятором  в  іскровому  проміжку?
А) електрод     Б) карболітове  кольцо  В) знімна  вставка  Г) слюдяні  прокладки

3.З якою  метою  встановлюють   іскровий  проміжок?
А) від  короткого  замикання     Б) для  забезпечення  надійної  роботи  автоблокування 
В)  для  зниження  блукаючих  струмів        Г) від  перевантажень

4.Яка  пробивна   напруга  ІП?         
А) 27500 В                       Б) 800-1000 В                   В) 3300 В                      Г) 800-1200 В

5. Де не  можна   встановлювати   іскровий  проміжок?
А) при  наявності  на  опорі секційного   роз’єднувача                                                                  
  Б) на  опорах  з  секційним  ізолятором                 В) в  загальнодоступних  місцях